Klienci kupują oczami. Opakowanie to jeden z najważniejszych czynników, jaki skłania do kupna danego produktu. Nie inaczej jest w branży kosmetycznej. Istnieją opakowania do kosmetyków, w które należy inwestować, a które raczej należy omijać. Jakie konkretnie? Odpowiadamy!
Eko szklane opakowania dla eko kosmetyków
Eko, bio, organiczne… Te słowa widzimy na każdym kroku, na każdej półce, w każdym sklepie. Klienci chcą być zdrowi i sprawni, dlatego żądają produktów, które będą wspierać ich w dążeniu do witalności. Nie chcą jednak, aby kosmetyki z czystym składem, bez polepszaczy i chemicznych składników oraz w 100% naturalne były w plastikowych buteleczkach czy słoiczkach. Szklane opakowania kosmetyczne są synonimem dużej dbałości o środowisko i pokazują świadomość marki w tej sprawie. Szkło wydaje się też bardziej ekskluzywne niż plastik, dlatego klienci są w stanie zapłacić więcej za kosmetyk w takim opakowaniu.
Minimalizm
Design opakowania do kosmetyków w stylu minimalistycznym kojarzy się z markami premium i luksusowymi produktami z wyższej półki. Nadmiar tekstów, kolorów i obrazków kojarzy się z tandetą i przerostem formy nad treścią. Jeśli coś nie krzyczy do nas z półki kolorami i krzykliwymi napisami, to na pewno oznacza to, że produkt sprzeda się dzięki swoim właściwościom użytkowym, a nie dzięki samemu wyglądowi.
Zabawne hasła i odręczne rysunki
Klienci, widząc opakowanie kosmetyczne, na którym obecne są napisy stworzone „od serca”oraz humorystyczne rysunki, wyglądające jak bazgroły z zeszytu, od razu się uśmiechną, a nasz kosmetyk zapadnie im w pamięć. Wzrasta wtedy szansa na to, że trafi on od koszyka. Projektowanie opakowań produktów dla dzieci w taki sposób to oczywiście standard, jednak taki trend pojawia się w designie produktów dla coraz starszej grupy klientów.
Pastelowe kolory
Neony są trendy tylko w wakacje, a pastele przez cały rok. Stonowane kolory- spokojny róż czy łagodny błękit- kojarzą się ze spokojem i relaksem. Wiele klientek urzekają takie barwy i mówią one głośno, że czasami wybierają produkt tylko ze względu na ładne, różowe opakowanie. Są to kolory bardzo kobiece i dziewczęce, dodające uroku i lekkości.
Jednym z najbardziej istotnych czynników w branży beauty jest opakowanie kosmetyczne. To dzięki niemu klienci mogą zauważyć nasz produkt. To ono sprawia, że produkt wyróżnia się na półce. Opakowania szklane i ekologiczne to absolutny numer jeden, jeśli chodzi o popularność i nastawienie konsumentów. Zaraz za nimi są jednak opakowania z tworzyw sztucznych, które przy odpowiedzialnym recyklingu i segregacji nie robią aż tak dużej krzywdy środowisku.