Strona internetowa w dzisiejszych czasach zastępuje powoli każdą formę reklamy, bądź też interakcji z daną firmą. Ci którzy uważają inaczej, skazują swoją firmę na zapomnienie, dlatego też czy musimy posiadać stronę internetową, kiedy prowadzimy naszą własną działalność?
Kontakt z klientem jest ułatwiony
Dzięki posiadaniu strony internetowej, twój klient nie musi do ciebie dzwonić. Wystarczy, że skorzysta z formularza kontaktowego czy napisze wiadomość do twojego firmowego e-maila, bądź też użyje możliwości porozmawiania z konsultantem za pośrednictwem strony internetowej. Potencjalni klienci, dla których ważny jest czas na pewno skorzystają z tej opcji.
Jeśli jednak nastawiasz się na przyjmowanie klientów stacjonarnie, pamiętaj o tym, że część z nich jest przywiązana do bardziej tradycyjnej formy kontaktu. Jeśli prowadzisz działalność stacjonarną, podaj na swojej stronie adres, mapę z dojazdem i telefon, a ułatwisz im kontakt, w sposób jaki uważają za najbardziej dla nich korzystny. Dodatkowo przy pomocy analityki internetowej, bądź profesjonalnych firm zajmujących się marketingiem internetowym, możesz jeszcze łatwiej docierać do klientów.
Większa szansa na sprzedaż swoich usług poprzez strony internetowe
Aktualnie panująca pandemia jest najlepszym dowodem na to, że firmy które nie istnieją w internecie, bądź też po prostu nie dbają o swoje strony internetowe, upadają, bądź zawieszają swoją działalność, do czasu kiedy wirus z Wuhan przeminie z wiatrem. Jednakże tak naprawdę nie wiadomo ile to potrwa, dwa tygodnie, miesiąc, rok. W tym czasie firmy działające w internecie, które od dawna dbają o swoją obecność w internecie, mają się dobrze, i biznes dla nich toczy się po normalnych torach, a nawet z racji tego że ludzie siedzą w domach, idzie lepiej niż zazwyczaj. To pokazuje tylko, jak ważne jest posiadanie obecności swojej strony internetowej, nie tylko przez firmy które bazują na usługach online, ale też przez te, które docelowo obsługują klienta stacjonarnie.
Łatwiejsze budowanie relacji z klientami
Niektóre firmy wybiły się na szczyty popularności nie ze względu na niesamowitą jakość swoich produktów, a dzięki świetnemu rozegraniu marketingu w internecie. Na to składają się przeróżne grupy, o które dbają sami klienci, (co jest samo w sobie świetnym zagraniem marketingowym) ale również jak i przeróżne konkursy i promocje dostępne tylko na stronie internetowej, co stymuluje tą chęć interakcji z daną firmą, przez co potencjalny klient jest o wiele bardziej chętny na kupno (nawet jeśli produkt jest nieco droższy) u tej firmy, która ma bardziej ,,ludzkie” oblicze.
źródło: https://www.celnet.eu