London Escorts sunderland escorts

3 sposoby na budowanie relacji z klientem

Marketing relacyjny obejmuje szereg działań, których celem jest stworzenie długotrwałych i partnerskich więzi z klientem. Nie zawsze muszą to być bezpośrednie interakcje, czasami wystarczą te za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wszystkie takie czynności łączy to, że firma sprzedaje swoje towary lub usługi, a konsument uzyskuje korzyść biznesową lub osobistą. Jak budować takie relacje? Podpowiadamy. 

Bezpośrednie interakcje z klientem

Bezpośrednie interakcje to najprostszy sposób na budowanie relacji z klientem. W przypadku sklepów stacjonarnych lub biur, gdzie konsumenci mogą udać się osobiście, zadanie to należy do ekspedientów lub doradców. W sytuacji, kiedy marka nie posiada swoich punktów lub ma ich bardzo niewiele, nie powinno się całkowicie rezygnować z bezpośredniego kontaktu z klientem, tylko poszukać sposobów na to, aby chociaż od czasu do czasu, móc przedstawić swoją markę „na żywo”.

Świetną ku temu okazją są targi branżowe. W takich wydarzeniach uczestniczą głównie ci konsumenci, którzy są zainteresowani produktami lub usługami z danego sektora. Z tego powodu chociaż raz w roku należy pojawić się w takim evencie jako wystawca. Tutaj istotną rolę odgrywa nie tylko personel, który będzie obsługiwał stanowisko, ale także sama jego konstrukcja, która powinna być profesjonalna i estetyczna tak, aby przyciągała wzrok gości imprezy. Jeżeli chcesz wypożyczyć stoisko targowe, odwiedź stronę internetową.

Działania w social mediach

Świetnym sposobem na budowanie pozytywnych relacji z klientem mogą być działania w social mediach. Niezależnie od tego czy firma działa stacjonarnie, czy też wyłącznie online, powinna mieć fanpage w mediach społecznościowych i kontrolować swoją wizytówkę Google. Regularnie publikując posty lub krótkie filmiki, na przykład z życia firmy umacniamy więź z klientem. Codziennie oglądając relacje marki, zaczyna być ona mu bliska.

Dodatkowo warto angażować swoją społeczność, organizując konkursy w tych miejscach, a także poruszając ciekawe tematy. Bardzo istotne jest, aby odpisywać na każdy komentarz zarówno na Facebooku, Instagramie jak i w wizytówce Google, co pokazuje klientom, że marka liczy się z ich zdaniem.

Profesjonalna strona internetowa

Ze względu na to, że nie wszyscy konsumenci korzystają z mediów społecznościowych, należy pomyśleć o profesjonalnej stronie internetowej, na której przedstawimy swoje produkty lub usługi. Dodatkowo, aby zadbać o więź z klientem, warto umieścić na niej formularz lub livechat, dzięki którym każda osoba, która będzie chciała skorzystać z porady, skontaktuje się z personelem firmy. Bardzo istotna jest tutaj szybkość odpowiedzi — im krótszy czas mija od wysłania zapytania przez klienta do uzyskania informacji, tym lepiej.

 

Podobne artykuły

Komentarze

NAJNOWSZE